Gambiya, parasetamol şurubu ile temaslı çocuk vefatlarını araştırıyor

Gambiya’da ulusal basındaki haberlere nazaran, temmuz sonlarında 5 yaş altındaki çocuklar ortasında böbrek yetmezliği olaylarında ani bir artış tespit edildi.

Ülkede artan olaylar nedeniyle hekimler ilaçlardan şüphelenirken, hayatını kaybeden en az 28 çocuğun vefat nedeninin parasetamol şurubu ile ilişkili olup olmadığı araştırılmaya başlandı.

CALPOL AYRINTISI

Gambiya Sıhhat Hizmetleri Müdürü Mustapha Bittaye, yaptığı açıklamada, ölen çocukların mahallî olarak satılan bir parasetamol şurubu kullandıktan 3-5 gün sonra hayatlarını kaybetmeye başladığına dikkati çekti.

Son 3 ayda çok sayıda çocuğun hayatını kaybettiğini anımsatan Bittaye, “Otopsiler parasetamol mümkünlüğünü düşündürüyor. Fakat belli bir parasetamol markasının araştırılıp araştırılmadığı şimdi belirli değil.” dedi.

Bittaye, ülkede son zamanlardaki şiddetli yağışlarından ötürü çocukların vefatında koli basili bakterilerinin de neden olabileceğine işaret ederek, hastaneler ve kliniklerde el yıkamaya teşvik edilmesi davetinde buldu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.